Followers

Blogwalking tipu?!!

-SALAM-

hye!

Korang pernah dengar tak pasal blogwalking tipu ni??seyes aku baru first time malam ni tau benda ni ada wujud. Memang hebat arr orang-orang sekarang ni kn. Macam-macam cara dorang buat untuk dapat income cepat. Tapi HALAL ke??

Tadi aku cek-cek kat dashboard tengok new entri baru dari geng-geng blogger. Tetiba aku nampak satu entri KAU PENIPU!! Wahh bukan main marah lagi dia ni. Aku pn tergerak ati nak buka entri ni. Rupa-rupanya saudara ni marah sebab wujudnya blogger yang blogwalking secara tipu. Apa tu blogwalking secara tipu???emm macam ni. Kan kita ada letak shoutbox kat blog kita kan. So biasanya kalau kita blogwalking kita akan tinggalkan jejak supaya owner tu tau lah kita datang melawat blog dia. Secara automatik kita da menaikkann traffic dia kan. Oleh kerana rasa terhutang budi blogger tu akan datang balik melawat blog kita. So kira sama-sama saling membantu menaikkan traffik blog la kn. Masalahnya di sini, terdapat blogger-blogger yang xbertanggungjawab da spam or what ever shoutbox kita. Kononnya dorang ada dtg melawat blog kita lah, walhal harammmm!!So kita yang jujur, suci dan murni ni pun membalas kunjungan mereka dan secara xlangsung menaikkan trafik dorang. Nampak x otak geliga mereka-mereka itu?????

So aku pun google ngn gigihnya cari entri-entri sal isu ni. Dan memang isu ni agak hangat diperkatakan lah. Siap ada kempen lagi. Dan!!benda ni da memang hangat sejak bulan Januari lagi. Nampak lah aku memang agak ketinggalan =,= 
Tadi aku try jugak cari macamana nak detect blogwalking tipu ni. Tp complicated sangat so aku batalkan lah niat tu :') Xpelah aku bagi je mereka-mereka ni kalau nak buat benda tu kat blog aku. Tapi ingat-ingat sendiri lah kan, traffic korang yang banyak berkoyan-koyan tu nanti jadi duit nuffnang kan. Pastu korang cashout pastu korang buat makan-makan Choclairs korang rasa HALAL ke??hahaha..fikir-fikirkan lah ye~

Bagi yang rajin nak cek shoutbox korang tu boleh tengok cara-caranya kat SINI. Kalau ada yang baik hati nak buatkan untuk saya pun okeh jugak ;) Oh ya! penipuan ni boleh di elakkan dengan cara "kunci shoutbox" korang. Tapi hanya untuk pengguna shoutmix je. Nak tau mcmn??Tengok kat SINI!

Okelah aku nak tido dulu.
bye!
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

LIKE LAH JANGAN MALU :p

9 tiNdakBaLaS:

Belalang hijau Perisik said...

terima kasih sebab link kan entry belalang d sini ya... ada lagi ke blogger yang guna cara auto bw?

x serik betul...nak suruh pendekar bersilat sekali lagi ke? hahaha

amranaiman said...

oooww... macam tu ek.. ish2... +P

tity said...

hoho..klu gni tukat shoutmix lah aku..

tity said...

hoho kalau gini tukar shoutmix lah aku.

miSs Zie said...

@Belalang Hijauhohoho..sy rsa ada je tp ntahlah no komen lah kn..sebab sy xreti nak cek =,=

miSs Zie said...

@amranaimanhohoho..j0m kte g penyek je org2 cmtu ;p

miSs Zie said...

@tityba tukarlah..utk mengelakkan ba kn ;)

rinaDOrina said...

teruk kan...ntah apa-apa la diorang ni..

miSs Zie said...

@rinaDOrina tula psl..mau duit cepat gtu la tu..

Post a Comment

♥♥SILA2 LA KOMEN♥♥
♥~Pandangan Anda Sangat diHargai..:)
♥~Sharing is Caring ^__^